معرفی دوره
ارتباط محوری است که جهان بر پایه آن میچرخد وعلم، صنعت و هنری را نمیشناسیم که از این موضوع بینصیبباشد. ارتباطات صحیح، خوب و کاربردی حال خوب را برای افراد و سازمانهارقم میزند و این را نباید از یاد ببریم که نهادها را افراد میسازند و ارتباط بین آنها شکلدهنده سازمان است، افراد به عنوان سرمایههای انسانی و بالاترین دارایی هر سازمانی اگر روابط خوبی با خالق خود، خانواده خود و خانواده سازمانیشان برقرار نمایند سلامت ساختارها، بهبود کارکردها، بقا و توسعه سازمان خود را رقم خواهند زد.
از آنجایی که روابط عمومی پل ارتباطی سازمان و مخاطبان آن است، در این جاده دو طرفه قادر است سیاستها، برنامه ها و عملکردهای سازمان را به مخاطبان از یک سو و نیازها، خواستها، دیدگاهها و نظرات مخاطبان را به سازمان از سوی دیگر منتقل کند، هر چه این شبکه توزیع و تقاضا، برنامهریزیشدهتر و منسجمتر رفتار کند سازمان و مخاطبان آن ضمن رضایتمندی از وضعیت ارتباط، در جایگاه خود ارتقاء مییابند.
سرفصل های دوره
روابط عمومی چیست؟
پرسش و وظیفه
تعریف روابط عمومی
یک قرن با روابط عمومی
نظرخواهی برای تعریف جدید
چه اتفاقی بعد از 1982 افتاده بود؟
گذر از یک فرایند ساده به یک مجموعه پیچیده
مروری بر تعاریف گذشته
بازاریابی چیست، تعاریف و تحولات آن کدام است؟
پروپاگاند و تبلیغات
پروپاگاند و روابط عمومی
روابط عمومی و تبلیغات در مقابل یا در کنار هم؟
روابط عمومی فراتر از تبلیغات
تفاوت بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی
تعاریف و اهداف روابط عمومی
پیام، اصل روابط عمومی
تعاریف جدید از روابط عمومی
تعریف هارولد بنسن از روابز عمومی
روابط عمومی مدرن
کنترل بحران
روابط عمومی مؤثر و انتخاب مخاطب،
14 مهارت اساسی و جدید برای متخصصان روابط عمومی
جایگاه اعتبار در روابط عمومی
روابط عمومی منفی و پیچاندن کدام است؟
اشتباهات مدیران روابط عمومی
ارتباطات غیرکلامی
Ø ارتباط مؤدبانه
Ø ظاهر آراسته و لباس برازنده
Ø خبر خوب!
مخاطبین
· مدیران و کارمندان روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکتها، سازمانها وهتلها