معرفی دوره
روانشناسی کار و کسب با دکتر علی صاحبی
سرفصل های دوره
1. خودآگاهی رهبری: شناخت هیجانات، نقاط قوت و ضعف خود، سبک تصمیم گیری خود برای تصمیمگیری بهتر.
2. انگیزش درونی و بیرونی: درک تفاوت این دو برای ایجاد انگیزه پایدار در تیم. آشنایی با نظریه برابری و اصل کمیابی و تاثیر آن بر انگیزه کارکنان
3. آشنایی با اثر پیگمالیون (Pygmalion Effect) : انتظارات مثبت از کارکنان میتواند عملکرد آنها را به طور قابلتوجهی بهبود بخشد.
4.آشنایی با اثر دانینگ-کروگر (Dunning-Kruger Effect) : مراقب اعتمادبهنفس بیش از حد یا خودارزیابی نادرست در خود و دیگران باشید.
5. شیوه های ایجاد تنوع شناختی در تیمها: تیمهایی با دیدگاهها و سبکهای فکری متنوع، خلاقیت و حل مسئله بهتری دارند.
6. هوش هیجانی (EQ): توانایی درک، مدیریت و تنظیم هیجانات خود و دیگران.
7. ارتباطات بینفردی: گوش دادن فعال، بازخورد سازنده و وضوح در گفتار.
8. مدیریت تعارض: دیدن تعارض به عنوان فرصت و برخورد حرفهای با آن.
9. انرژی و استقامت ذهنی: مراقبت از فرسودگی شغلی و بازیابی انرژی روانی.
10. اثر هالهای را بشناسید: از قضاوتهای یکجانبه بر اساس اولین برداشت اجتناب کنید؛ عملکرد کارکنان را جامع ارزیابی کنید.
11. آشنای با نظریه خودمختاری (Self-Determination Theory) برای افزایش انگیزه، نیازهای اساسی کارکنان (استقلال، شایستگی، ارتباط) را تأمین کنید.
12. تابآوری سازمانی: توانایی برگشت از شکستها و چالشها.
13. سبکهای رهبری: آشنایی با سبکهای مختلف (تحولی، مشارکتی، اقتضایی...) و کاربرد آنها.
14. وفاداری کارکنان: نقش احترام، قدردانی و رشد در نگهداشت منابع انسانی.. آشنایی با شیوه های بکارگیری قدردانی و تحسین بجا و به موقع
15. اثرگذاری و نفوذ: مهارت تأثیرگذاری بدون اجبار یا دستور مستقیم.
16. مدیریت تغییر: درک مقاومت در برابر تغییر و چگونگی همراه کردن تیم با تحول.
17. فرهنگ سازمانی: نقش هنجارها، ارزشها و باورهای مشترک در موفقیت کسبوکار.
18. سازگاری با شخصیتهای مختلف: مدیریت تنوع رفتاری در تیم.
19. تصمیمگیری اثربخش: ترکیب دادهها با شهود و کاهش تصمیمات احساسی.
20. رشد فردی مستمر: الگو بودن در یادگیری و توسعه شخصی برای الهامبخشی.
21. تأثیر بازخورد سازنده: بازخورد بهموقع، مشخص و مثبت باعث بهبود عملکرد و افزایش اعتمادبهنفس کارکنان میشود
مخاطبین
تمامی افراد در سمت های مختلف کار و کسب