معرفی دوره
همانطور که پدر علم بازاریابی جهان پروفسور فیلیپ کاتلر میگوید: «بازارها به شدت در حال تغییر هستند.» پس بازاریابی هم باید تغییر کند. خوشبختانه روند تغییر و تحول در بازار ایران و توجه به علم بازاریابی مثبت و تاحدی راضیکننده است، اما به جهت مسائل محیط کلان و نیاز به تغییر جدیتر در تفکر مدیران ارشد بنگاههای اقتصادی هنوز این تغییرات به حد مطلوب نرسیده است. هنوز هم بسیاری از تصمیمات براساس حدس و گمان صورت میگیرد و به اندازهای که در کشورهای توسعهیافتهتر به تحقیقات بازاریابی و هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی توجه میشود در کشور ما پرداخته نمیشود. هنوز هم بسیاری از محصولات بدون بخشبندی بازار صورت میگیرد و مدیران ارشد بعضی از شرکتها نمیخواهند بپذیرند که دوران تولید و عرضهی یک محصول برای تمام بخشهای بازار به پایان رسیده است و هنوز هم بعضی از مدیران تصور میکنند بازار هدفشان کل بازار است و در خصوص مباحثی چون مزیت رقابتی، جذابیت بازار و ریسک بازارها مطالعه نمیکنند.
دیگر دغدغهی مدیران میزان و نحوهی تولید نیست، چون تکنولوژی سبب شده است تولید روزبهروز ساده شود و با کیفیت بالاتری به بازار عرضه گردد، اما آن چیزی که با گسترش رقابت سختتر و پیچیدهتر میشود مباحث امور بازار و از جملهی آنها فروش حرفهای است.
در این دورهی جامع با شما همراه خواهیم بود تا با مهمترین مهارتهای مدیریت بازاریابی و فروش آشنا شویم.
سرفصل های دوره
اصول و مبانی بازاریابی و فروش
شناخت محیط کاروکسب
تحقیقات بازاریابی کمی و کیفی
برنامهریزی بازاریابی و تدوین مارکتینگ پلن
تدوین برنامه ارتباطات و تبلیغات
استراتژی بازاریابی stp
مدیریت توزیع
مدیریت قیمتگذاری
مدیریت محصول و لانچ محصول جدید
آشنایی با بازاریابی و خدمات
شناخت رفتار مصرف کننده
CEM و CRM
اصول فنون و هنر مذاکره
بازاریابی اینترنتی و بازاریابی از طریق اپلیکیشنهای اجتماعی
مدیریت برند
اندازهگیری رضایت مشتری CSM
سمینار پیشبینیهای اقتصادی معلم بازاریابی و توصیههای کاربردی
مخاطبین
مدیران و سرپرستان فروش، مدیران شرکتهای پخش و توزیع، کارشناسان فروش، نمایندگان فروش، مدیران فروشگاه.
مدارک اعطایی
کارت بینالمللی مهارتآموزی سازمان فنی و حرفهای کشور (قابل ترجمه)