معرفی دوره
امروزه داشتن اطلاعات به همراه یک برنامه منظم برای تمامی شرکتها و سازمانها امری حیاتی و غیرقابل انکار به حساب می آید، که این امر میسر نمی شود، مگر با اجرای تحقیقات بازار توسط شرکتها. تحقیقات بازاریابی اولین گام شرکتها برای ورود به بازار پرتلاطم امروزی می باشد. در دنیای رقابتی امروز شرکتهایی که بدون اجرای تحقیقات بازاریابی قدم به کاروکسب می گذارند، به طور قطع با اشتباهات و خطاهای بسیاری در بازار مواجه خواهند شد که در صورت اجرای پروژه های تحقیقات بازاریابی این خطا به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت و هزینه کمتری را به مجموعه تحمیل خواهد کرد.
سرفصل های دوره
· محتوای دوره:
تحقیقات کیفی:
1. فنون فرافکن
2. مردم نگاری
3. نتنو گرافی
4. تئوری زمینه ای ( داده بنیاد)
تحقیقات کمی:
الف. روش کمی توصیفی
ایجاد مخزن گویهها و طراحی پرسشنامه
مراحل روایی سنجی
سنجش پایانی
تعیین نوع نمونهگیری
محاسبه تعداد نمونه
نحوه توزیع پرسشنامه و گردآوری دادهها
آماده سازی دادهها جهت محاسبات است.
ب. روشهای علی آزمایشی
توصیف تفاوت پژوهش علی آزمایشی و علی پس رویدادی است
معرفی انواع پژوهشهای آزمایشی
نحوه طراحی و اجرای آزمایش
و اجرای یک نمونه آزمایش
مخاطبین
مخاطبان دوره: مدیران بازاریابی، مدیران ارشد و میانی سازمان ها، مدیران و کارشناسان تحقیقات بازار، مدیران توسعه بازار، معاونین بازاریابی و بازرگانی، مدیران عامل شرکتهای کوچک و متوسط صاحبان مشاغل، کارشناسان فروش، نمایندگان فروش، مدیران فروشگاه