معرفی دوره
هشدارهای وضعیت کسب و کار در مجموع خوب نیست ، ضربان اقتصاد ضعیف و به اصطلاح نبض آن خوب نمی زند . بیشتر اوقات اشخاص با کمبود نقدینگی در حال دست و پنجه نرم کردن میباشند ، انسان ها همواره مجبور بوده اند تا نقدینگی خود را مدیریت کنند ، کسب و کارها نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند اما با توجه به اقتصاد پر رمز و راز ، امروز بیشتر وقت مدیران بنگاه ها در کسب سرمایه در گردش ، جهت تهیه مواد اولیه و کالا و خدمات ، پرداخت حقوق مابه ازای کار و خدماتی که از کارکنان دریافت می دارند ، بهره پول دریافتی از بانک ها و موسسات اعتباری ، سود سهام به سهامداران و نهایتا مالیاتی که به دولت پرداخت می شود صرف می شود برای انجام تمام امور شرکت ها و صاحبان مشاغل به پول ( نقدینگی) نیاز دارند ، امروزه بیشتر کسب و کارها دچار کمبود نقدینگی می باشند .
سرفصل های دوره
علاوه بر مشکلات نقدینگی ؛ امروزه دغدغه شرکت ها و بنگاه های اقتصادی و صاحبان مشاغل دیگر فقط :
- بهبود محصولات و کالا
- بهبود ارایه خدمات به مشتریان
- تنوع بیشتر در محصولات و خدمات
- ارایه و معرفی محصولات و خدمات جدید
- تبلیغات خلاقانه
- افزایش کارایی و بهبود کیفیت
- افزایش اثر بخشی و حمایت از خلاقیت در محیط کار
و نهایتا کاهش قیمت تمام شده و هزینه ها نیست . و دیگر چرخه موفقیت برای بنگاه ها با رعایت اصول برنامه ریزی ، اجرا ،دریافت بازخورد ، یادگیری از بازخورد دریافتی و نهایتا تصمیمات اصلاحی پدید نمی آید .
در چنین وضعیتی ، به لحاظ سیاسی تحولات عمده اطراف کشور را احاطه کرده است و کشور عزیزمان ایران با تحریم های ظالمانه روبرو است و فروش نفت نیز روز بروز با سختی بیشتر همراه می باشد ، دولت ها مسیولیت هدایت فعالیت های بخش های دولتی را بر عهده دارند ، تامین منابع لازم جهت پیشبرد برنامه ها نیازمند منابع مالی است ، در سنوات اخیر با توجه به محدودیت های فروش نفت ،سطح اتکای دولت ها به مالیات سال به سال بیشتر شده است و مجلس شورا در تدوین برنامه و بودجه سالیانه بصورت معمول مالیات ها را قریب به 50 دصد افزایش داده است و اتفاقا نه تنها فقط در برنامه و بودجه بندی بلکه در وصول آن حتی نسبت به برنامه از پیش تعیین شده موفق بوده است .
سازمان امور مالیاتی با استفاده از ساز و کار های مدرن ، بدنبال کسب مالیات می باشد ، مالیات هزینه اجتماعی است که آحاد ملت می باید پرداخت نمایند تا امکان شارژ مجدد خدمات رایگان از جمله آموزش ، بهداشت و ....... پدید آید . سازمان امور مالیاتی تغییر کرده و اطلاعات این سازمان از مودیان روز بروز بیشتر و بیشتر شده است و این سازمان با ایجاد سامانه های مختلف نه تنها دسترسی به اطلاعات به شکل مکانیزه را برای خود سهل و میسر کرده هزینه وصول مالیات را نیز بسیار کاهش داده است .
تغییر و تحول همواره با بنگاه های اقتصادی و صاحبان مشاغل همراه بوده و خواهد بود . و تنها دوشیوه برای مواجهه با آن وجود دارد برخورد اول مواجهه واکنشی است ، یعنی اشخاص (حقیقی و حقوقی ) فقط در صورت اجبار به تغییر واکنش نشان می دهند که البته معمولا دیر است !
مواجهه دوم ، روش پیشگیرانه است یعنی بنگاه های اقتصادی و صاحبان مشاغل با برنامه ریزی ابتدا آمادگی تغییر در خود را ایجاد می نمایند و تلاش برای همگامی با آن را بکار می گیرند در این روش اگر همیشه یک گام از آن جلو تر نباشید ، لااقل پا به پای آن پیش می روید .
البته انتخاب سومی هم وجود دارد ، می توان اساسا تغییر را نادیده گرفت و امیدوار بود که بی سر و صدا از کنار ما رد بگذرد ، دایناسورها و بسیاری از شرکت ها که نتوانستند نوشته های روی دیوار را (علایم محیطی ) را بخوانند همگی این گزینه را انتخاب کرده بودند .
آشنایی با تکالیف و مسیولیت های مودیان در قبال قانون مالیات ها و استفاده از حق و حقوقی که در قانون پیش بینی شده است و تغییرات پیاپی قوانین منجمله در قانون بودجه سال 1404 میتواند ما را در دستیابی به اهداف سازمانی خود کمک نماید در غیر اینصورت باعث از بین رفتن کل دارایی های ما می شود .
به همین منظور دوره ای 5 ساعته برای شما تدارک دیده شده است که نه تنها با کلیات مالیات ها و تکالیف مودیان آشنا خواهید شد بلکه با ارایه راه کارهای عملی با استفاده از زبان غیر مالی با حقوق مودیان و نحوه مواجهه با مقوله مالیات بیشتر آشنا خواهید شد.
مخاطبین
همه افراد فعال در حوزه مالی و مالیاتی