معرفی دوره
مدیریت ارتباط با مشتری، رویکردی فراگیر برای ایجاد، حفظ و توسعه روابط با مشتریان است. مدیریت ارتباط با مشتری، بر خلاف تصورات رایج، تنها متعلق به واحدهای بازاریابی، فروش و خدمات نیست. مدیریت ارتباط با مشتری ، یک سبک تفکر و شیوه رفتار در زمینه ارتباط با مشتری است. هدف از این کارگاه فشرده تبیین مفهوم crm و نحوه ی استقرار صحیح این تفکر در سازمان هاست که در نهایت به هدف اصلی بازاریابی که همان مشتری مداری است منجر خواهد شد.
سرفصل های دوره
- مشتری مداری ، پایه و اساس (CRM)
- بسط مفهوم CRM (مدیریت، ارتباط، مشتریان)
- سوالات بسیار مهم در مورد مشتریان
- ارکان مشتری مداری و حقوق مشتریان
- مدل ایجاد رضایت در مشتریان
- انواع CRM (عملیاتی، تحلیلی، مشارکتی)
- محاسبه درجه رضایت مشتری (CSI)
- محاسبه درصد مشتریان وفادار (NPS)
- بررسی (CSM)، (CEM) و (CCM)
- آثار CRM
مخاطبین
- مدیران و کارشناسان بازاریابی و فروش
- مدیران ارشد و صاحبان کار و کسب
- دانشجویان و علاقه مندان بازاریابی
مدارک اعطایی
مدرک رسمی و دوزبانه آموزشگاه بازارسازان با امضاء رئیس انجمن مدیریت کسب و کار ایران