معرفی دوره
زمانی که از بازاریابی نام میبریم، ناخودآگاه به استراتژیها و روشهای تولید سرنخ فروش فکر میکنیم که در نهایت منجر به جذب مشتریان جدید میشود. اما بازاریابی تنها برای جذب مشتریان جدید نیست. حفظ مشتریان فعلی با استفاده از بازاریابی بازگشتی (Retention Marketing) هم از اهمیت بالایی برخوردار است.
در واقع میتوان گفت، حفظ مشتریان از جذب مشتریان جدید مهمتر است. در این کارگاه خواهیم گفت که بازاریابی بازگشتی چیست و چگونه میتوان با استفاده از ریتنشن مارکتینگ و صرف هزینه کمتر درآمد را افزایش داد.
سرفصل های دوره
تعریف بازاریابی بازگشتی
اصطلاحات و سنجههای بازاریابی بازگشتی
دسته بندی مشتریان و مدل RFM
تحلیل کوهورت
ارزش طول عمر مشتریان
پیش بینی ریزش مشتریان
تکنیکهای بازاریابی بازگشتی
مخاطبین
سرپرستان و مدیران و تحلیلگران بازار