- عضو هیات علمی گروه کارآفرینی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی تهران
- سوابق تحصيلي:
- دکترای مدیریت گرایش کارآفرینی و بازاریابی، دانشگاه کنتربری نیوزیلند
- استاد راهنما: دکتر سوزی موریش
- Thesis Title: An investigation into the role of serendipity, effectuation and entrepreneurial marketing in fast-growth entrepreneurial firms
- كارشناسيارشد مديريت بازرگاني، گرايش بازاريابي بین الملل، دانشگاه شاهد تهران.
- عنوان پايان نامه: طراحي الگوي تدوين استراتژي توسعه صادرات خودرو با بهرهگيري از منطق فازي (مورد مطالعه: شركت سايپا) استاد راهنما: دکتر عبدالرضا بیگی نیا. استاد مشاور: دکتر احمد روستا
- كارشناسي مديريت بازرگاني، دانشگاه شهيد بهشتي تهران.
- سوابق دانشگاهی:
- عضو هیات علمی گروه کارآفرینی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی تهران- شهریور 1394 تا کنون.
- تدریس دروس الگوهای تصمیمگیری کارآفرینان، تئوریهای کارآفرینی، بازاریابی و تحقیقات بازار، مدیریت استراتژیک، تحلیل محیط کسب و کار در ایران، مبانی سازمان و مدیریت، زبان تخصصی مدیریت و کاربرد کامپیوتر در مدیریت.
- عضو هیات علمی و مدیر گروه کارآفرینی فرهنگی، دانشکده کارآفرینی هنر و گردشگردی. دانشگاه هنر اصفهان. مهر 1393 تا شهریور 1394
- تدریس دروس مبانی کارآفرینی، کارآفرینی پیشرفته، زبان تخصصی، روش تحقیق و مساله شناسی کارآفرینی در ایران.
- تالیف کتاب:
- طغرایی، محمدتقی. میرواحدی، سیدسعید. هاشمی، سمیه. عزیزی، فرشته. نیکنژاد، بهنام. حبیبیراد، امین. (1395). کارگاه کارآفرینی و تولید (کتاب درسی پایه دهم دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش)، تهران، شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران
- موسوی، ندا. میرواحدی، سیدسعید. (1395). نبایدهای کسب و کارهای کوچک و کارآفرینانه، تهران، انتشارات بازاریابی
- میرواحدی، سیدسعید. نوراله اوقلی، رقیه. (1390). تکنیکهای تحلیلی در تحقیقات بازاریابی، تهران، انتشارات آییژ
- درگی، پرویز. میرواحدی، سیدسعید. (1388). کلینیک محصول، آزمون بازاریابی محصولات جدید، تهران، انتشارات رسا
- اسداللهی، علی. میرواحدی، سیدسعید. (1385). مدیریت مالی، تهران، انتشارات مدرسان شریف (چاپ هفتم)
- ترجمه کتاب:
- دیویدسون، پر، آکتنهاگن، لئونا و نالدی، لوسیا (2011)، مفهوم رشد در شرکتهای کوچک و کارآفرینانه، ترجمه: سیدسعید میرواحدی و فرهاد طهماسبی (1396)، تهران، انتشارات موسسه علمی دانش پژوهان برین
- مقالات:
- میرواحدی، سیدسعید. اسفندیاری بیات، الهام. (1395). بررسی پتانسیل کارآفرینی گردشگری فرهنگی در جامعه عشایر قشقایی ایران. گردشگری و توسعه, 2 (3)، 78-62.
- میرواحدی، سیدسعید. نوری، نعیمه. (پذیرش). شناسایی چالش های انکوباتورهای هنری در حمایت از کسب و کارهای هنری (مورد مطالعه: انکوباتور دانشگاه هنر اصفهان)، اندیشه مدیریت راهبردی
- میرواحدی، سیدسعید، طغرایی، محمدتقی، سنجریان، زهرا (1395). شناسايي عوامل مؤثر بر تشخيص فرصتهاي کارآفرينانهي صادرات فرش دستباف ايران (مطالعه موردي: فرش دستباف اصفهان)، بررسیهای بازرگانی. 14(77)، 29-39
- میرواحدی، سیدسعید، طغرایی، محمدتقی، سنجریان، زهرا (1395). بررسی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه، کارآفرینی در کشاورزی. 4(1), 53-74. doi:10.22069/jead.2017.11906.1214
- میرواحدی، سیدسعید. اصلیپور، حسین. (1396). تجربه خدمات عمومی نوآورانه و الکترونیک در نیوزیلند، ارائه شده در اولین همایش ملی تعالی خدمات عمومی
- Mirvahedi, S. Morrish, S. (2013). Are Fast Growth Firms Lucky or Entrepreneurial?. Presented in the Australian & New Zealand Marketing Academy conference. Auckland, New Zealand
- Mirvahedi, S. (2013) “A pathway of fast-growth in entrepreneurial firms: Investigation the role of serendipity, effectuation, and entrepreneurial marketing” Presented in doctoral colloquium of Australian & New Zealand Marketing Academy conference. Auckland, New Zealand
- Mirvahedi, S. Morrish, S. (2013). The Role of Serendipity in Fast Growth Entrepreneurial Firms. . Presented in the Academy of Marketing annual conference. Cardiff, UK
- Mirvahedi, S. Morrish, Sussie. (2012) “Serendipity, Effectuation, and Fast Growth Entrepreneurial Firms “. Presented in doctoral consortium of international conference for small business (ICSB), Wellington, New Zealand
- میرواحدی، سیدسعید. (1391). مدل مفهومی رشد سریع در شرکتهای کارآفرینی، ارائه شده در دومین کنفرانس کارآفرینی دانشجویی کشور، تهران، دانشگاه شاهد
- درگی، پرویز. میرواحدی، سیدسعید. (1388). مدلهاي قيمت گذاري کالا و خدمات در تحقیقات كلينيك محصول، دوماهنامه توسعه مهندسی بازار، سال سوم، شماره نهم، صص20-23.
- میرواحدی، سیدسعید (1388) IKEAتبلور مشتري نوازي، روزنامه سرمایه، شماره 930، ص 12.
- بیگی نیا، عبدالرضا. روستا، احمد. میرواحدی، سیدسعید(1385). طراحي الگويي براي شناسايي و انتخاب بازارهاي هدف صادرات خودرو با استفاده از منطق فازي، ارائه شده در پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت، تهران
- مومنی، علی. میرواحدی، سیدسعید. (1384). سناریوهای پیش روی صنعت خودروی ایران، ماهنامه اندیشه گستر سایپا شماره 53، صص 12-18.
- میرواحدی، سیدسعید. (1384) چالشهاي مديريت نام تجاري در صنعت خودرو، ماهنامه انديشه گستر سايپا، شماره 52، صص 19-22.
- شاهرودی، کامبیز، میرواحدی، سیدسعید. (1384) استراتژی پلتفرم مشترك، ماهنامه انديشه گستر سايپا، شماره 46، صص 6-13.
- میرواحدی، سیدسعید. جعفرزاده، حبیب. (1383) مدل مفهومي رفتار مصرف كنندگان كالاهاي تجملي، ماهنامه عصر بازاريابي و تبليغات، سال سوم، شماره 10، صص 48-52.
- سخنرانی و کارگاه:
- کارشناس صدا و سیما، مباحث کارآفرینی و کسب و کار
- نبایدهای نگارش پایاننامههای رشته مدیریت. کارگاه هفته پژوهش. آذر 95. دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
- کارگاه کارآفرینی و بهره برداری از فرصتها. آذر 94 بندر کنگ
- کارگاه آموزشی ارائه حرفهای دستاوردهای پژوهشی. کارگاه به مناسبت هفته پژوهش. آذر 94. دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
- کارگاه آموزشی نحوه نگارش متون علمی. دانشکده کارآفرینی هنر و گردشگری. دانشگاه هنر اصفهان. اردیبهشت 1394
- کارگاه آموزشی استفاده از نرمافزار EndNote در استناددهی متون علمی. دانشکده کارآفرینی هنر و گردشگری. دانشگاه هنر اصفهان. آذر ماه 1393
- موانع کارآفرینی. سخنرانی در سمینار کارآفرینی، اشتغال و فرصتهای سرمایه گذاری. آذر 1394. بندر کنگ و بندر لنگه
- نقش شانس در کارآفرینی. سخنرانی هفته پژوهش. آذر 94. دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
- کارآفرینی و چالشها. سخنرانی به مناسبت روز کارآفرینی در همایش سازمان فنی و حرفه ای کشور. مرداد 1394
- اهمیت کارآفرینی در هنر. سخنرانی در کمیته کارآفرینی و اقتصاد هنر. نخستین همایش بینالمللی هنر و صناعات در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی. دانشگاه هنر اصفهان. اردیبهشت 1394
- کشف و بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه. سخنرانی هفته پژوهش. دانشگاه هنر اصفهان. آذرماه 1393
- چالشهای بازاریابی و فروش. سخنرانی در همایش کارکنان بانک آینده. آذرماه 1393
- دلایل رشد سریع در شرکتهای کارآفرینانه. سخنرانی انجمن علمی. دانشکده مهندسی صنایع. دانشگاه صنعتی شریف. آبان 1392
- کارگاه آموزشی استفاده از متد Causal Mapping با استفاده از نرمافزار Decision Explorer . دانشگاه کنتربری نیوزیلند. 2014
- دورههای آزاد:
- طراحی و اجرای دوره کوتاه مدت (24 ساعت) راهاندازی و مدیریت کسب و کارهای جدید. آموزشگاه بازارسازان. اردیبهشت 1394
- تدریس در دورههای آزاد آموزشگاه بازارسازان. دروس سنجش رضایت مشتریان، تحقیقات بازاریابی، توسعه محصولات جدید. 1393 و 1394
- تدریس در دورههای آزاد شرکت TMBAدر دانشگاه تهران، دروس بازاریابی و تحقیقات بازار. 1388 و 1389
- تدریس در دورههای آزاد مجتمع فرهنگی تهران. دروس بازاریابی و تحقیقات بازار. 1384 تا 1386
- جوایز آکادمیک:
- 2013-Academy of Marketing PhD students’ bursary (€ 300)
- 2013-Research committee grant, University of Canterbury (NZ$ 1,000)
- 2011-Department grant, University of Canterbury (NZ$ 1,500)
- 2011-University of Canterbury International Doctoral Scholarship (NZ$ 25,000 p.a)
- داوری مقالات علمی:
- عضو پنل داوری مقالات فصلنامه مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)
- عضو پنل داوری مجله International Journal of Management Practice (IJMP)
- سوابق اجرایی:
- مدير توسعه بازار و کارشناسارشد تحقیقات بازاریابی. شرکت 1387 تا 1389 (فعال در زمینه مشاوره، آموزش و تحقیقات بازاریابی)
- مدیر عامل شرکت تدبیر توسعه بازارنگر (فعال در زمینه مشاوره، آموزش و تحقیقات بازاریابی) 1388
- مدير بازاريابي. شركت پگاهسيستم. 1386 تا 1387 (فعال در زمينهي IT و توليد نرمافزارهاي اداري و بازرگاني)
- كارشناس بازاريابي و تحقيقات بازاريابي. مركز مطالعات و برنامهريزي استراتژيك گروه خودروسازي سايپا. 1383-1386
- سوابق مهم تحقیقاتیو پژوهشي:
- دستیار تحقیق در پژوهش " وضعیت کسب و کارهای کوچک بعد از زلزله نیوزیلند"، دانشگاه کنتربری نیوزیلند، 2012
- عضو تيم ارزيابي تجاري، تيم مذاکره و تيم طرح تجاري پروژه احداث خط توليد خودرو در کشور ونزوئلا- شرکت سايپا
- عضو تيم ارزيابي تجاري و طرح تجاري پروژه احداث خط توليد خودرو در کشور سريلانکا- شرکت سايپا
- عضو کميته تدوين برنامه استراتژيک صادرات در شرکت سايپا
- مدير اجرايي برگزاري دو كلينيك خودروي جديد و مشاور و ناظر برگزاري چهار كلينيك خودرو در شرکت سایپا
- مشاور و ناظر علمي برگزاري كلينيك خودروي جديد در کشورهاي ونزوئلا و سوريه
- نماينده كارفرما و عضو كميته علمي پروژه" رضايت سنجي مستمر از مشتريان شركت سايپا"- 1384
- نماينده کارفرما و ناظر پروژه "تدوين نظام يكپارچه ارتباطات بازاريابي در شركت سايپا"- 1385و1384
- ناظر پروژه "علل انصراف از خريد مشتريان شركت سايپا"- مجري: مرکز افکارسنجي دانشجويان ايران- 1383
- مدير پروژه "طراحي شاخصهاي رضايت مشتريان رستورانهاي زنجيرهاي" - کارفرما شرکت پديده راهبران پارس- 1385