معرفی دوره
سالها پیش پیتر دراکر جمله ای را گفت که شاید هنوز خیلی از کاروکسبها اهمیت آن را به خوبی درک نکرده باشند. دراکر معتقد بود کاروکسبها دارای دو فعالیت اصلی هستند: نوآوری و بازاریابی. به عبارتی تمام فعالیتهای دیگر یک سازمان زمانی معنا مییابند که آن سازمان نوآوری و بازاریابی را همواره در صدر فعالیتهای خود داشته باشد. حال شرکتهایی میتوانند در بازار به سوپراستار تبدیل شوند که این دو فعالیت اصلی را به یکدیگر گره بزنند بطوریکه بازاریابی آنها نوآورانه باشد و نوآوری آنها همواره با نگاه بازاریابی انجام گیرد.
سرفصل های دوره
تعاریف کاربردی برای مارکتینگ / نوآوری / و کاروکسب.
تفاوت خلاقیت و نوآوری
تعامل نوآوری و مارکتینگ و چگونگی جامعیتنگری بین آنها
هشت ویژگی اساسی انسانهای نوآور و چگونگی نهادینهسازی فرهنگ نوآوری در سازمان
تکینکهای ایدهیابی جهت نوآوری
انواع نوآوری:
نوآوری در طراحی
نوآوری در نکنولوژی
نوآوری در فرایندها و روندها
نوآوری در بازاریابی و فروش
نوآوری معکوس
نوآوری مقتصدانه
نوآوری اکو
نوآوری مشارکتی
و...
بهرهگیری از نوآوری در ارائه محصول جدید از ایده تا تجاریسازی
شیوههای ایدهیابی برای خلق محصول جدید از ایده تا تجاری
تکنیکهای فرصتیابی در بازاریابی و فروش
جامعیتنگری در لانچ محصول جدید
20 توصیه کاربری برای پیادهسازی نوآوری جامع در سازمان
مخاطبین
مدیران و کارشناسان بازاریابی و فروش