معرفی دوره
شخصیت شناسی اینیاگرام دانشی است باستانی که در چند دههی اخیر با دگرگونی و تحولی بنیادین، در قامتی تازه پا به عرصهی علوم انسانی گذاشته است. ردپای اینیاگرام را، گرجیف در ایران و عرفان ایرانی یافت، بهطوری که میگویند مولانا یکی از بزرگان این علم بوده است.
اینیاگرام جزو اسراری بوده است که سینه به سینه نقل میشده و گرجیف پس از سفری پرماجرا به کشورهای مختلف از جمله ایران، سرانجام این علم باستانی را به شکلی معنوی و دسته بندی شده در اختیارعلاقهمندان به خودشناسی قرار داد.
پس از آن اینیاگرام بسیار مورد توجه روانشناسان قرار گرفت و با توصیف ویژگیهای شخصیتی هر تیپ، بر اساس طبقهبندیهای روانشناسی، برای هر تیپ شخصیتی، ویژگیهای روانشناختی منحصربهفردی معرفی شد.
سرفصل های دوره
محتوا:
1. روانشناسی ارتباط با مشتریان
2. جایگاه ارتباطات در آمیخته بازاریابی
3. نحوه شکل گیری سرنوشت انسان ها
4. شخصیت چیست؟
5. ویژگی های شخصیت
6. شناخت کلی از مدل انیاگرام
7. تشریح مدل انیاگرام
8. خلاصه ای از نقاط مرکزی توجه تیپ ها
9. خلاصه ای از گناهان اصلی تیپ ها
10. خلاصه ای از شیوه های درک تیپ ها
مخاطبین
تمامی مدیران و کارشناسانی که علاقه مند به ارتباط موثر با مشتریان خود هستند.