معرفی دوره
مذاکره فرآیند تشخیص اولویتها، اولویتبندی آنها، برنامهریزی برای چانهزنی ، بحث بر روی آنها و توافق بر سر آنهاست، مذاکره همواره با تبادل امتیازات همراه است؛امتیازاتی که ممکن است بزرگ، کوچک، مادی، معنوی، مشهود یا نامشهود باشند.
سرفصل های دوره
1-تعریف مذاکره
2-انواع مذاکره (درونی و بیرونی)
3-انواع نگرش به اخلاق
4-چرا مذاکره شکل می گیرد؟
5-انواع قدرت و نیاز در مذاکره
6-چگونه در مذاکره برد-برد ایجاد کنیم ( تشریح فرمول منافع بر نیازها)
7-عوامل موثر بر مذاکره (احساس، منطق و فضیلت)
8-تشریح عوامل احساسی موثر بر مذاکره (مدل چیالدینی)
9-تشریح عوامل منطقی موثر بر مذاکره (مدل بازارهای تجاری و صنعتی)
10-مدلهای مذاکراتی (اثبات گرایانه و حل مسئله)
11-تشریح تکنیکهای اثبات گرایانه
12-تشریح الزامات مدل حل مسئله (شناخت مسئله، ایجاد روابط انسانی و جدا کردن اشخاص از مسئله)
13-تشریح تکنیکهای گفتاری مستقیم و غیر مستقیم
14-نحوه برخورد با تکنیکهای گفتاری مستقیم و برگرداندن آنها به حل مسئله
15-رفتارهای غیر کلامی در مذاکره
مخاطبین
مدیران و کارشناسان بازاریابی و فروش مدیران و کارشناسان امور قراردادها و توسعه کارو کسب مدیران و کارشناسان تامین و تدارکات داخلی و خارجی