معرفی دوره
شغل فروشندگی، شغلی استراتژیک است. عملکرد این شغل تاثیر شدید و معناداری بر عملکرد سازمان دارد. به همان میزان که یک فروشنده توانمند برای مشتری، ارزش و برای سازمان، ثروت تولید میکند، یک فروشنده ضعیف به راحتی ارزشها را تخریب و منابع تولید ثروت را نابود خواهد کرد. فروشنده ماهر و توانمند به افزایش مشتریان وفادار و سهم بازار میپردازد و فروشنده ضعیف، مشتری را به سوی رقبا هدایت میکند. در مورد شغل فروشندگی نمیتوان و نباید بیتفاوت ماند. این دوره آموزشی که بر اساس مدل شایستگیهای شغلی طراحی شده است، سعی دارد بازاریابان و فروشندگان را برای دستیابی به عملکردی بهتر از سطح متوسط، مهیا نماید.
سرفصل های دوره
محتوای دوره:
1. اهمیت و جایگاه شغل فروشندگی در سازمان
2. مهارت مشتری یابی
3. برنامه ریزی فروش
4. اصول و فنون مذاکره فروش
5. غلبه بر اعتراضات مشتری و موانع فروش
6. مهارت قطعی کردن فروش
7. مهارت حفظ و نگهداری مشتری
مخاطبین
مخاطبان دوره: کارشناسان فروش، بازاریابها (ویزیتورها) و فروشندگان