معرفی دوره
از آنجایی که در دوره های مختلف دانشگاهی بیشتر به مبحث بازاریابی پرداخته می شود و برای آموزش و افزایش مهارت فروشندگان معمولا دوره های مدون و کلاسیکی وجود ندارد (خصوصا در حوزه ی فروش سازمانی) اهمیت این دوره به مراتب بیشتر می شود.
سرفصل های دوره
آشنایی با اصول و فروش سازمانی و تفاوت های آن با فروش به مشتری نهایی
فرایند فروش سازمانی
آشنایی با فرایند فروش سازمانی طراحی فرایند فروش سازمانی
مشتریان سازمانی برای خرید چگونه اقدام می کنند
آشنایی با ساختار ذهن انسان برای خرید-فروشندگان بزرگ چگونه عمل میکنند فرایند خرید شیوه تصمیم گیری مشتریان شناخت و تحلیل نیاز مشتری
بررسی مهارت های لازم برای تحلیل و شناخت نیاز مشتری مهارت گوش دادن موثر مهارت سوال پرسیدن مهارت علاقمند کردن مشتری ارائه راهکار به مشتری
آشنایی با مفهوم فروش راهکار و تکنیک های آن مهارت های ارائه موثر
نهایی کردن فروش
آشنایی با انواع موانع فروش سازمانی بررسی ریسک مشتری در خرید و کنترل آن بررسی نگرانی و دغدغه مشتریان در مورد قیمت تکنیک های مدیریت قیمت
برنامه ریزی یک روز فروشنده سازمانی
آمادگی های لازم برای برگزاری جلسه فروش
تفاوت های فروش سنتی با فروشنده مشتری محور فروش به مدیران ارشد و تصمیم گیر
شناخت و فروش به مدیران ارشد
تکنیک های برگزاری جلسه با مدیران ارشد
نکات تکمیلی برای بستن فروش
نکات تکمیلی برای ارائه پروپوزال فروش
تکنیک FAB برای معرفی محصول
مخاطبین
مدیران فروش، فروشندگان، بازاریابان