معرفی دوره
توزیع محصول یا خدمات یا محل یکی از چهار رکن بازاریابی است. توزیع به فرایند رساندن کالا یا خدمات به دست مشتریان برای استفاده یا مصرف گفته میشود. در این کارگاه فشرده به بررسی انواع کانالهای توزیع و ویژگیهای هر کدام ، تدوین استراتژیهای توزیع و مدیریت صحیح جریان توزیع کالا و خدمات خواهیم پرداخت.
سرفصل های دوره
1. توزیع چیست؟
2. تفاوت توزیع در بازارهای انحصاری با بازارهای رقابتی چیست؟
3. توزیع به عنوان مزیت رقابتی
4. جنبه های عمومی قابل دسترس ساختن محصول
5. کاربرد کانال توزیع
6. طراحی توزیع
7. نقش کانال های توزیع در مقابل عرضه کنندگان
8. ساختار کانال توزیع
9. تصمیمات شرکت ها در انتخاب استراتژی توزیع
10. مدیریت کارآمد کانال
11. تصمیمات مهم در طراحی کانال توزیع
12. برنامه ریزی توزیع کنترل توزیع
13. ممیزی توزیع و گسترش بازاریابی مستقیم
14. توصیه های مهم جهت توفیق در فعالیت توزیع
منبع آموزشی:
راهنمای مدیران در کانال توزیع ، نویسنده: پرویز درگی ، انتشارات بازاریابی
مخاطبین
مدیران و کارشناسان بازاریابی و فروش، مدیران شرکت های پخش و توزیع، تولید کنندگان، دانشجویان و علاقه مندان بازاریابی و فروش