معرفی دوره
امروزه تدوین راهکاری برای مدیریت وصول مطالبات و اعتبارسنجی مشتریان یکی از مهمترین موضوعات است، زیرا وصول مطالبات شرط بقاء هر کاروکسبی است. هر مشتری تازهای که به مشتریان شما افزوده شود به تبع آن مطالبات شما نیز افزایش پیدا میکند. حال تصور کنید با انبوهی از مشتریان روبرو هستید و در ارائهی محصولات یا خدمات خود هیچ برنامهای ندارید که این امر باعث بر هم خوردن تعادل مالی سازمانتان میشود. اگر کاروکسبی ضمانت اجرایی و راهکاری برای دریافت مطالبات خود نداشته باشد به واسطهی ناتوانی در وصول مطالبات و انباشت مطالبات معوق محکوم به ورشکستگی است. هزینههای بسیاری که گاهی بر کاروکسبها تحمیل میشود ناشی از همین ضعف است. سازمانهایی که در این راه با برنامه حرکت میکنند نهتنها حیات کاروکسب خودشان را تثبیت میکنند بلکه به اقتصاد کشور نیز رونق میبخشند.
سرفصل های دوره
دوازده گام مراجعهی حضوری کارشناسان فروش به محل کاروکسب مشتری؛
ارائهی تکنیکهای بازاریابی با رویکرد اعتبارسنجی؛
معرفی تکنیکهای تشخیص تقلب؛
اهمیت و کارکرد واحد اعتبارسنجی و کمیتهی اعتبارسنجی؛
چگونگی عمل در مقابل انواع مشتریان؛
شناسایی انواع فاکتورها برای کنترل شرط وصول فاکتور؛
نکاتی که در هنگام دریافت چک باید رعایت شود؛
انواع تضمینها و شناخت اصول لازم مربوط به آنها؛
توصیههای اساسی برای مدیریت وصول مطالبات شایسته.
لزوم کنترل فرآیندها و تاثیر فرآیند سازمانی در وصول مطالبات
نحوهی برگزاری: کلاس به صورت حضوری و آنلاین برگزار میشود.
مخاطبین
مدیران عامل-کارشناسان فروش -کارشناسان مالی-کارشناسان پخش-ویزیتورها