معرفی دوره
هدف: مشتریان دلیل اصلی وجود هر کسب و کاری هستند. رضایت و خشنودی ایشان سبب بقای سازمان میشود و آنها را به سفیر برند ما تبدیل میکند. مشتریان انتظارات و روحیات متفاوتی دارند لذا در مواردی نسبت به عملکرد سازمان ناراضی و شاکی میشوند. روانشناسی ارتباط با مشتریان، مدیریت رفتار خود و مشتریان و مدیریت اعتراضات ایشان به نحوی که آنها را به دوست سازمان تبدیل کند تحت عنوان مهارتهای ارتباط با مشتری در این سمینار تدریس میگردد.
سرفصل های دوره
مفاهیم کاربردی روانشناسی- ارتباطات- بازاریابی- مشتری نوازی
اهمیت مشتری و مشترینوازی در بازار رقابتی
تفاوت مشتریان ناراضی و مشتریان شاکی و نحوهی ارتباط با هر یک از آنها
ویژگیها و خصوصیات افرادی که با مشتریان مذاکره میکنند
شناخت تیپ شخصیتی نیروهای مرتبط با مشتریان
شناخت تیپ شخصیتی مشتریان و نحوه مدیریت آنها
مدیریت اعتراض مشتریان از A تا Z و مهارتهای ارتباط با مشتریان شاکی
انواع مشتریان شاکی و راهکارهای ارتباطی با هر یک از آنها
مدیریت زبان بدن در ارتباط با مشتریان قبل و بعد از کرونا
روانشناسی ارتباط با مشتریان در فضای مجازی
مدیریت رفتار مشتریان با تمرکز بر بینش، محرکهای درونسازمانی، محرکهای برونسازمانی، توانمندسازی خود و کارکنان
توصیههای اساسی و کاربردی در مهارتهای ارتباط با مشتریان
مخاطبین
منشی ها، فروشندگان حضوری، فروشندگان تلفنی، سرپرستان و مدیران