معرفی دوره
در دنیای کنونی و به واسطه تغییرات لحظه ای و افزایش رقابت در اکثر بازارها، کار و کسب هایی موفق خواهند بود که تصمیمات و برنامه ریزی های خود را براساس اطلاعات دقیق اتخاذ کنند. هر کار و کسبی می بایست جایگاه برند خود و همچنین رقبا را در بازار بررسی کند و دغدغه ها، نیازها و الگوهای خرید و مصرف مخاطب هدف خود را بشناسد و بر اساس این اطلاعات تصمیمات نهایی در مورد استراتژی های فروش، بازاریابی، تبلیغات خود را اتخاذ کند. برای این منظور نیاز است تا یک متخصص تحقیقات بازار در کنار کار و کسب ها باشد.
دوره جامع تحقیقات بازار آموزشگاه بازارسازان با تکیه بر تجربه اساتید این دوره با هدف پرورش محقق بازار طراحی شده است. در تمامی دوره هایی که پیش از این در حوزه تحقیقات یازار برگزار شده است. تاکید دوره بر آموزش روش تحقیق بوده است اما در این دوره در نظر داریم تا علاوه بر تدریس جامع روش تحقیق،72 ساعت آموزش تحلیل دیتا و نرم افزارهای حوزه هوش تجاری BI داشته باشیم. برای این دوره یک پروژه واقعی در نظر گرفته شده است که قدم به قدم با آموزش دوره این پروژه را پیش می بریم تا در انتهای پروژه دانش آموختگان تجربه اجرای یک پروژه واقعی را داشته باشند.
سرفصل های دوره
روش تحقیق:
سیستم اطلاعات بازاریابی و مبانی تحقیقات بازاریابی--1 جلسه----معلم بازاریابی پرویز درگی
آشنایی با پروسه تحقیقات بازار،و هنر تعیین مساله تحقیقات بازارگروه بندی وتیم سازی با هدف تعریف پروژه کلاس---1 جلسه---استاد معصومه احمدی
روش های تحقیقات بازار:تحقیقات کمی--2 جلسه---استاد معصومه احمدی
آمار و احتمالات و کاربردهای آن در تحقیقات بازار--1 جلسه---استاد سولماز خواجه پور
آموزش پروپوزال و RFP------1 جلسه---استاد معصومه احمدی
روش های تحقیقات بازار:تحقیقات بازار کیفی،گروه کانونی،مصاحبه عمیق (نورومارکتینگ،EEG-EYE-TRACKING)-----1 جلسه---استاد مسعود نصرت آبادی
روش تحلیل دیتا:
اکسل پیشرفته در تحلیل دیتا----4 جلسه---استاد محمد رضا فضلی
آموزش تحلیل دیتا با نرم افزار هوش تجاری تبلو----4 جلسه---استاد معصومه احمدی
آموزش تحلیل دیتا با نرم افزار هوش تجاری پاور بی آی---5 جلسه----استاد محمدر رضا فضلی
کارگاه تحلیل دیتای پروژه کلاسی----1 جلسه---استاد معصومه احمدی
گزارش نویسی در تحقیقات بازار:
کارگاه:بررسی یک کیس واقعی تحقیقات بازار از ابتدا تا انتها در کلاس--1 جلسه--استاد معصومه احمدی
دفاع از نتایج تحقیقات بازار---- ا جلسه--معلم بازاریابی پرویز درگی و استاد معصومه احمدی
مخاطبین
مدیران بازاریابی، مدیران تحقیقات بازار، کارشناسان بازاریابی، کارشناسان تحقیقات بازار، و تمامی دانشجویان و کارشناسانی که به دنبال کسب فرصت برای ورود به حیطه تحقیقات بازار هستند.